Op deze pagina zijn vanaf 31 maart 2020 de resultaten van het onderzoek terug te vinden.

Hoofdrapport

Het hoofdrapport presenteert de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek. Hierbij vormt het in beeld brengen van ruimtelijke verschuivingen in het koopgedrag van inwoners van Limburg een belangrijk uitgangspunt. Naast veranderingen in de koopstromen kijken we in het hoofdrapport ook naar de ontwikkeling van het winkelaanbod, naar het economisch functioneren van de detailhandel en naar het consumentengedrag. Het rapport bevat een samenvatting van de belangrijkste resultaten en een beschouwing op de resultaten.

Factsheets

De factsheets bevatten voor gemeenten en aankooplocaties een analyse van de huidige koopstromen, een vergelijking van koopstromen door de tijd en een vergelijking met gemeenten van vergelijkbare omvang. Op de factsheets staan ook weblinks naar kaartbeelden. Naast winkelaanbod is eveneens een analyse van vervoermiddel en waardering van de winkelvoorzieningen opgenomen op de factsheet.

Online tool

Op deze pagina treft u een tool waarmee u zelf per gewenste gemeente of aankooplocatie voor alle onderdelen van het onderzoek (ingedeeld naar 3 thema’s, te weten: Koopstromen, Winkelaanbod en Bezoekkenmerken) figuren kunt samenstellen. De uitkomsten worden vergeleken met een benchmark (gemeente/aankooplocatie van vergelijkbare omvang).

Kaarten

De kaarten met toevloeiing en afvloeiing per gemeente en aankooplocatie zijn online benaderbaar via een dashboard. Indien gewenst kunnen de kaartbeelden opgeslagen worden als PDF of PNG-bestand.